Київська влада зобов’язала ПАТ «Київенерго» розробити найближчим часом графіки відновлення благоустрою після проведення робіт з ліквідації аварій на інженерних мережах. Таке рішення прийняли на спільній нараді за участю заступника київського очільника П. Пантелєєва, керівництва Департаменту міського благоустрою, представників ПАТ «Київенерго», КК «Київавтодор» та ККО «Київзеленбуд». Так, на території столиці налічується 1981 прострочене розриття, що Київенерго залишив після себе.
«Якщо стається аварія на мережах, то їх балансоутримувач для проведення ремонтних робіт має звернутись до Департаменту міського благоустрою щодо отримання контрольної картки на порушення благоустрою. У такій картці вказуються терміни ремонтних робіт, строки на відновлення розритої території та особи, відповідальні за наведення благоустрою після аварійних робіт», – пояснив перший заступник директора Департаменту міського благоустрою Тарас Панчій.
З усіх підприємств, що отримують контрольні картки на порушення благоустрою, лише Київенерго старанно ігнорує строки на відновлення території, у тому числі й прибудинкової. У таких ситуаціях заручниками недбалості Київенерго стають кияни, які не мають змоги погуляти із дітьми, люди із особливими потребами на візках не можуть виїхати з під’їзду, температура гарячої води та якість опалення приміщень значно падає. Деякі контрольні картки на порушення благоустрою, що видані ПАТ «Київенерго», датовані ще 2015 роком.
«Розриття, залишені Київенерго після своїх робіт, небезпечні для здоров’я і життя киян. Нещодавно в Оболонському районі у розритий Київенерго котлован впала дитина. На щастя, ніхто не постраждав, але дитина і мати отримали стрес. І це лише один випадок із безлічі подібних!», – поскаржився інспектор благоустрою Оболонської РДА.
Правилами благоустрою та регламентом, укладеним між Департаментом міського благоустрою та ПАТ «Київенерго», чітко врегульовані строки аварійних робіт, зокрема: 1-3 дні – на усунення пошкоджень інженерних мереж; до 4-х днів – підготовка розриття до асфальтування (якщо це проїзні частини, тротуари, дворові заїзди тощо) або озеленення (якщо це зелені зони); до 7 днів – асфальтування, укладання ФЕМ або озеленення. Загалом термін дії аварійних контрольних карток з виконання робіт та відновлення благоустрою, ліквідації пошкоджень на інженерних мережах не має перевищувати 14 днів. Процес закриття аварійної контрольної картки після відновлення благоустрою місця розриття складає 7-14 днів, тобто на всі роботи – до 28 днів, а не декілька років.
«Таку негативну практику Київенерго проводить у зв’язку із тим, що він непідконтрольний Києву, а є приватною організацією. З висоти своєї глобальності Київенерго ігнорує усі приписи, а штраф у сумі 1700 гривень теж не має ніякого впливу. Для вирішення цієї проблеми Департамент міського благоустрою розробив зміни до Адміністративного кодексу, які передбачають збільшення суми штрафних санкції до 40 тисяч гривень та спрощення складання адміністративного протоколу. Сподіваюсь, такі штрафи простимулюють злісних порушників відповідально ставитися до своїх обов’язків», – підбив підсумки Тарас Панчій.